Monday, 8 August 2011

masak..,

sejak mek pergi umrah..aku yang kena buat semua..2 hari lepas..,aku boring glee..jadi aku cuba buat jeruk mamang..my fvrite..muuah..!!pagi 2 aku kutip2 pokok mamang dan aku basuh2 ..cuci smuanya sampai bersih..ak cuba jeruk macam mek aku buat..tambah perisa sikit..pastu kena tunggu sampai 2 hari..kiranya..,hari ni..boleh makan dah la..

bukak posa tadi..aku cuba la try jeruk mamang aku 2..,bau pun dah sedap..blum lagi rasa..aku cuba rasa mamang aku..power laah..sdap...,macam mek aku buat..memang dari air tangan mek lahh..menambah bukak posa tadi..huhu..

semalam..,aku cuba buat gulai ayam..,nak makan sangat..kalu beli..tak kena ngan selara kita kann..jadi aku pun cuba laa.. buat..siap ngan atur bahan2 lagi..,yang mana dulu sampai bahan akhir kena masukkan..dan aku pekatkan sikit kuah gulai 2..memang best laa..habis sekaligus masa bukak posa lagi..esok kena buat lagi ni..,ada yang tak puas makan gulai ayam..

sikit demi sikit...,cara masakan aku dah imprve laa..aku bangga ngan diri aku..mula2 tu..ade la masin skit tapi dah lama2..masakan dah betambah baik..yang susah pun boleh buat..tapi slow2 la..tak boleh gaduh2..baru masakan sedap..

No comments:

Post a Comment